Hoe moet het verder? Er is heel wat om over na te denken. Maar wat vaststaat: een gezamenlijk project ‘doop’ je ook samen. We starten de zoektocht naar een vernieuwende, innovatieve naam. Daarvoor schakelen we externe, professionele hulp in. Geen overbodige luxe, want er zijn wettelijke beperkingen waarmee we rekening moeten houden.
We kiezen zo voor een aanpak die je ‘participatief-gestructureerd’ zou kunnen noemen.
We vragen al onze medewerkers om hun ideeën te delen. Een groot succes: we ontvangen meer dan honderd antwoorden. En die getuigen van veel creativiteit. Hier lees je enkele voorbeelden van de vijftig namen die we bestudeerden: Arcoiris, Avanti, Elisa, Fenix, Gradus, Hoop, Take Care, Imago, Métamorphose, Yak, Yggdrasil …
Tijdens een tweede ronde vragen we alle medewerkers om hun voorkeur.
Met die antwoorden trekken we naar een professioneel communicatiebureau voor advies. Om ons nieuwe imago te visualiseren, drukken ze enkele namen af op visitekaartjes, affiches, flyers en andere communicatiedragers. Een vruchtbare oefening!